Mitä on hakukoneoptimointi (SEO)?

Artikkelin aiheet

Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) tarkoittaa verkkosivuston optimointia hakukonenäkyvyyden parantamiseksi. Hakukoneoptimoinnissa erilaisilla toimenpiteillä pyritään parantamaan sivuston orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa, esim. Googlessa. Orgaanisilla tuloksilla tarkoitetaan sivuja, joita Google esittää ilman erillistä maksua. Näiden tulosten kärkeen voidaan päästä hakukoneoptimoinnin avulla.

Hakukoneet, kuten Google, järjestävät hakutuloksia sen mukaan, mitkä sivut vastaavat parhaiten tehtyyn hakuun. Hakukoneoptimointi on eri asia kuin hakusanamainonta (Google-mainonta). Jos esimerkiksi laitan Googleen haun “hakukoneoptimointi” saan hakutulokseksi:

Ne tulokset, joissa lukee “Mainos” kuuluvat Google-mainontaan, josta yritykset maksavat, että saavuttavat paremman näkyvyyden hakutuloksissa. Näiden mainosten jälkeen tulevat hakutulokset ovat orgaanisia hakutuloksia, jotka ovat saavutettavissa hakukoneoptimoinnilla. Niiden näkymisestä ei tarvitse maksaa erikseen.

Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, jolla saavutetaan verkkosivustolle enemmän kävijöitä, saadaan kasvatettua bränditunnettuutta ja ohjataan asiakasta kohti konversiota, eli kohti haluttua toimenpidettä. Esimerkkinä konversiosta toimii vaikka yhteydenottolomakkeen täyttäminen, jolloin kävijä voidaan tulkita liidiksi, eli potentiaaliseksi asiakkaaksi.

Miksi hakukoneoptimointia tehdään?

Nettisivut ilman vierailijoita eivät tuota tuloksia.

Nettisivut toimivat yrityksen markkinointi- ja myyntikanavana, mitkä ovat täysin tuloksettomia ilman yleisöä ja halukkaita ostajia. Monesti ajatellaan, että nettisivut pitää olla olemassa, jotta ihmiset voivat hakea sieltä tietoa. Hyvin ajateltu ㅡ sivuston ollessa löydettävissä.

Löydettävyys ei kuitenkaan ole itsestäänselvyys, varsinkaan aloilla, missä on paljon kilpailua. Kylmä tosiasia on, että nettisivujen vierailijoista tyypillisesti vain muutama prosentti ostaa, jättää yhteystietonsa tai muuten tekee sen toimen, mitä haluat heidän tekevän.

Toisin sanoen, nettisivut toimivat täysin samalla periaatteella kuin mikä tahansa muu markkinointi- tai myyntiprosessi. Kävijät käyvät tyypillisesti läpi monta eri vaihetta ennen kuin ryhtyvät asiakkaiksi. Jokaisessa vaiheessa myös osa kävijöistä karsiutuu pois.

Tästä syystä sivustolle on tärkeää saada säännöllisesti paljon kävijöitä, koska silloin myös saadaan tasaisesti yhteydenottoja ja sitä myötä lisää asiakkaita.

Kun asiakkaalla on ongelma tai tarve, hän käyttää Googlea löytääkseen vastauksen kysymykseensä tai palveluntarjoajan ongelmaansa. Hakukoneoptimoinnilla pyritään tuomaan yrityksen verkkosivut juuri silloin asiakkaan silmien eteen, kun tarve esiintyy. Yhä useampi käyttäjä hakee tukea ostopäätökseen Googlesta, oli kyse sitten kuluttaja- tai yritysasiakkaasta. 

Yleinen harhaluulo on, että hakukoneoptimointia kannattaa tehdä vain, jos yritys palvelee laajaa kohderyhmää. Tästä syystä monet B2B-yritykset eivät panosta hakukoneoptimointiin, koska kuvittelevat heidän kohderyhmän olevan liian pieni hyötyäkseen siitä. Myös B2B-yritysten on ehdottoman tärkeää tehdä hakukoneoptimointia, koska samalla tavalla yritysten päättäjät hakevat tietoa hankittavasta asiasta ennen varsinaista ostopäätöstä.

Hakukoneoptimoinnin merkitys kasvaa jatkuvasti, sillä käyttäjät ovat jo tottuneet siihen, että Googlesta löytää vastauksen ensimmäisten hakutulosten joukosta. Eri toimialoilla kilpailijoita saattaa ilmestyä tiuhaankin tahtiin, jolloin myös kilpailu hakukonenäkyvyydestä kovenee. Tässä tilanteessa hakukonetuloksissa parhaimmat paikat voittavat ne, jotka panostavat säännöllisesti hakukoneoptimointiin.

Laadukkaalla hakukoneoptimoinnilla pystytään erottumaan kilpailijoista, jotka eivät siihen juuri panosta. Se vaikuttaa pitkäaikaisesti ja tuo jatkuvasti oikeaa kohderyhmää sivustolle. Kukapa ei haluaisi sivustolleen mahdollisimman paljon oman yrityksen ideaaliasiakkaita?

Miten minä hyötyisin hakukoneoptimoinnista?

Hakukoneoptimoinnilla voi olla monia tavoitteita ja vaikutuksia. Tässä on listattuna yleisimmät ja toivotuimmat syyt. Jos pohdit hyötyisitkö sinä hakukoneoptimoinnista, niin läpikäymällä tämän listan saat selvyyttä asiaan.

Sivuston kävijämäärän kasvattaminen

Sisällön optimoiminen yrityksesi toimintaan liittyvillä avainsanoilla auttaa sivustosi kävijämäärän kasvattamisessa. Kun oikealle kohderyhmälle tarjotaan oikeanlaista tietoa, saadaan sivustollesi ohjattua lisää toivottua liikennettä.

Hakukoneita käytetään aina silloin kun haetaan vastausta johonkin. Hakukoneoptimoinnilla yrityksesi pystyy tarjoamaan käyttäjälle sellaista laadukasta sisältöä, joka palvelee häntä juuri sillä hetkellä, kun hänellä on tarve. Vaikka asiakas ei vielä tässä vaiheessa olisikaan lähellä ostopäätöstä, mutta pystyt tarjoamaan hyödyllistä tietoa, niin todennäköisesti jäät asiakkaan mieleen. Ostopäätöksen lähestyessä olet jo askeleen edellä kilpailijoita.

Sijoitusten parantaminen

Hakukoneoptimoinnilla saadaan parannettua sivustosi sijoittumista hakukoneissa.

Käyttäessäsi esim. Googlea, kuinka usein menet hakutuloksissa ensimmäistä sivua pidemmälle? Hyvin harva käyttäjistä lähtee tutkimaan hakutuloksia sen pidemmälle ja päätyvätkin klikkaamaan ensimmäisellä sivulla olevia hakutuloksia. Miksi? Koska he voivat luottaa siihen, että hyvin suurella todennäköisyydellä kyseiset hakutulokset vastaavat juuri heidän hakuunsa.

Bränditunnettuuden lisääminen

Kun yrityksesi sijoittuminen hakukoneissa paranee ja sivusto alkaa näkymään erilaisilla toimialaan liittyvillä hakusanoilla, alkavat käyttäjät tunnistamaan yrityksesi liittyvän tiettyyn toimialaan. Käyttäjät muistavat jatkossa helpommin brändisi nimen ja tunnistavat yrityksesi muiden hakutulosten joukosta.

Hakukoneoptimoidulla ja laadukkaalla sisällöllä on iso merkitys bränditunnettuuden lisäämisessä. Kun yrityksesi pystyy tarjoamaan asiakkaalle hyödyllistä sisältöä esim. tietyltä toimialalta, niin se vahvistaa asiantuntijuuttasi alalla ja vahvistaa brändisi mainetta. Mikäli yrityksesi pystyy tarjoamaan sellaista sisältöä, jonka pariin käyttäjät palaavat aina uudelleen, niin se sitouttaa heidät brändiisi vielä paremmin.

Hyvin toteutettu hakukoneoptimointi auttaa brändiäsi jäämään mieleen sellaisten kilpailijoiden joukosta, jotka eivät käytä aikaansa hakukoneoptimointiin.

Liidinhankinta

Hakukoneoptimoinnilla on iso vaikutus liidinhankinnassa. Kun yrityksesi löytyy Googlen ensimmäiseltä sivulta, se luo uskottavuutta ja luotettavuutta potentiaalisen asiakkaan silmissä. Vielä suurempi vaikutus on, jos yrityksesi löytyy ensimmäisten hakutulosten joukosta.

Hakukoneoptimoidulla sisällöntuotannolla saadaan yrityksellesi otollisin kohderyhmä houkuteltua sivustollesi. Kun verkkosivustosi kävijät ovat palveluistasi tai tuotteistasi kiinnostuneita, on kävijöiden konvertoituminen potentiaalisiksi asiakkaiksi todennäköisempää.

Jos kilpailijasi eivät tee hakukoneoptimointia, tai eivät tee sitä tehokkaasti, voit saavuttaa kilpailuedun hakukoneissa. Tällöin yrityksesi tavoittaa ensimmäisenä ne asiakkaat, jotka olisivat muuten valinneet kilpailijasi.

Hakukoneoptimointia voi tehdä myös paikallisesti, jolloin yritys voi tehostaa lähialueensa uusasiakashankintaa.

Hinta-hyötysuhde

Säännöllisesti tehdyn hakukoneoptimoinnin hyödyt vain kasvavat ajan saatossa. Sivuston laatu kasvaa tasaisesti ja saavuttaa vahvan aseman Googlen silmissä, jonka myötä sivustolle voidaan houkutella yhä enemmän kävijöitä. Näistä kävijöistä ei makseta enää erikseen, kuten maksetussa mainonnassa, joka tekee hakukoneoptimoinnista kustannustehokasta markkinointia. 

Vaikka hakukoneoptimoinnin tulokset eivät tule näkyviin sormia napsauttamalla, niin sen säännöllinen tekeminen voi tuottaa huomattaviakin tuloksia. Kun yrityksesi näkyvyys vakiintuu hakukonetuloksissa hyville sijoille, voivat kasvavat kävijämäärät ja parannetut konversiot jatkua pitkäänkin ja tuoda jatkuvaa liiketoiminnan kasvua ja tulosta. Säännöllisellä hakukoneoptimoinnilla varmistetaan siellä pysyminen. 

Yrityksesi bränditunnettuus ja luotettavuus kasvaa myös pitkän aikavälin tuloksena. Käyttäjät tottuvat näkemään yrityksesi hakutuloksissa, joten yrityksesi jää käyttäjien mieleen alan vahvana tekijänä, jolloin asiakas saattaa jatkossa pohtia yritystäsi kilpailijoiden sijaan.

Mistä hakukoneoptimointi koostuu?

Hakukoneoptimointi koostuu useasta eri palasesta, joista jokainen vahvistaa omalla tavallaan hakukoneoptimoinnin tavoitetta, eli parantaa verkkosivuston näkyvyyttä hakukonetuloksissa. Meillä hakukoneoptimointi on jaettu seuraavanlaisiin osioihin:

Tekninen optimointi
Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto
Paikallinen hakukoneoptimointi
Seuranta ja raportointi

Nämä osa-alueet sisältävät omat toimenpiteensä, joilla pyritään lisäämään sivuston näkyvyyttä ja houkuttelemaan potentiaalisia asiakkaita sivustolle. 

Avataan hieman lisää, minkälaisista asioista hakukoneoptimointi koostuu:

Avainsanatutkimus

Oleellinen osa hakukoneoptimointia on selvittää yrityksen toimintaan liittyvät avainsanat, eli hakusanat, joilla yrityksen halutaan löytyvän Googlesta. Tätä toimea kutsutaan nimellä avainsanatutkimus. Hakusanat voivat olla myös pidempiä lausekkeita, sillä monet hakevat tietoa useamman sanan yhdistelmillä, esim. ”mitä on hakukoneoptimointi?”.

Avainsanatutkimuksessa tarkoituksena on löytää kohderyhmäsi käyttämät hakutermit, jotta saadaan selville minkälaista sisältöä kannattaa lähteä luomaan verkkosivustollesi. Tätä kutsutaan sisällön optimoinniksi. Tällöin sivustolle saadaan ohjattua sellaisia kävijöitä, jotka ovat kiinnostuneita palveluistasi.

Sisällön optimointi

Avainsanatutkimuksen jälkeen on tiedossa mitä tarpeita kohderyhmälläsi on ja minkälaisiin kysymyksiin he etsivät vastauksia. Näiden perusteella lähdemme luomaan sisältöjä, jotka vastaavat mahdollisimman kattavasti lukijan kysymyksiin. Sisällön optimointi on tärkeää Googlenkin silmissä, sillä mitä laadukkaampaa sisältöä tuotetaan, sitä enemmän Google arvostaa sitä.

Sisällön optimointi ei tarkoita pelkästään tekstin tuottamista, vaan myös kuvien, videoiden, infograafien, taulukoiden ja listausten hyödyntämistä. Näillä pystytään havainnollistamaan tehokkaammin tekstin sanomaa ja helpottamaan käyttäjän lukukokemusta. Eli jälleen kerran, optimoidaan sisältöä mahdollisimman hyödylliseksi lukijalle. 

Kuvien, videoiden, taulukoiden yms. kohdalla hyödynnetään myös avainsanoja. Kun avainsanoja käytetään tiedostonimissä, otsikoissa ja kuvauksissa, hakurobotit ymmärtävät niiden liittyvän sivun aiheeseen ja pitävät sivustoa entistä hyödyllisempänä.

Kuvien hakukoneoptimoinnilla on tarkoitus Googlen ymm ymmärrystä sivun sisällöstä. Se parantaa sivuston löydettävyyttä hakutuloksissa, sekä Googlen kuvahaun tuloksissa.

Videot

Videot ovat hyvä keino erottua joukosta hakukoneoptimoinnissa. Niiden merkitys on kasvanut viime vuosina ja ne ovat erinomainen tapa välittää tietoa ja sitouttaa vierailijoita pidemmäksi aikaa. Korkealaatuisten ja relevanttien videosisältöjen käyttäminen sivustolla lisää mahdollisuuksia hyvään hakukonenäkyvyyteen, sillä ne tuovat lisäarvoa käyttäjälle, mitä Google arvostaa.

Kävijälle hyödyllisten videoiden tuottaminen kasvattaa asiantuntijuuttasi asiakkaan silmissä. Kun pystyt tuottamaan mielenkiintoista sisältöä kohderyhmääsi kiinnostavasta aihepiiristä, jäät varmasti mieleen loistavana vaihtoehtona, kun ostopäätöksen hetki koittaa. 

Videoiden käyttäminen tekee sivuston sisällöstä myös monipuolisempaa, mikä voi olla monelle käyttäjälle mieluisampaa, kuin lukea pelkästään tekstiä. Videoiden hyödyntämistä kannattaa pohtia hakukoneoptimoinnin strategiaa tehdessä, sillä ne tuovat lisäarvoa käyttäjälle, ja voivat vaikuttaa positiivisesti sivuston näkyvyyteen hakukoneissa.

Käyttäjäkokemus

Yksi tärkeimmistä hakutulossijoituksiin vaikuttavista tekijöistä on sivuston käyttäjäkokemus. Google arvostaa verkkosivustoja, jotka ovat lukijalle mieluisia käyttää. Tämän vuoksi sivuston käyttäjäkokemus on merkittävässä osassa hakukoneoptimoinnissa. Jos sivustoasi on epämiellyttävää käyttää, lukija poistuu hyvinkin nopeasti ja valitsee kilpailijasi sivuston seuraavaksi. Googlen mittarit rekisteröivät tiedon, että sivustolla viihdytään vain vähän aikaa, mikä merkitsee, että jokin on pielessä. Tämä aiheuttaa taas sivuston putoamisen hakusijoituksissa.

Hakukoneoptimoinnissa pyritään tekemään sivustosta mahdollisimman helppokäyttöinen ja miellyttävä kävijälle, jotta se sitouttaa kävijää viihtymään sivustollasi pidempään.

Mobiilioptimointi

Mobiilioptimoinnin vaikutus on tärkeää tiedostaa hakukoneoptimoinnissa. Google arvostaa sivustoja, joita on helppo käyttää mobiililaitteilla. Sen vuoksi sivustot, jotka ottavat sen huomioon nousevat paremmille sijoituksille hakukoneissa. Hakukoneita käytetään todella usein mobiililaitteilla, joten jos verkkosivuja ei ole optimoitu mobiililaitteille se voi aiheuttaa pahimmillaan sivuston hakukonesijoitusten romahtamisen. 

Mobiilioptimoidut sivut latautuvat nopeasti ja ovat lukijalle miellyttäviä käyttää. Mikäli sivusto on hidas tai se pomppii edestakaisin erilaisten mainosten ja ikkunoiden takia, kävijä poistuu hyvin nopeasti sivustolta. 

Verkkosivuston suunnittelussa on tärkeää huomioida se, että kaikki tietokoneen ruudulla näkyvät asiat eivät toimi samalla tavalla mobiilissa.

Sivustorakenne

Sivuston rakenteella on myös merkitystä hakukoneoptimoinnissa. Sivuston rakenne kannattaa olla ennemmin leveä, kuin syvä. Tällä tarkoitetaan sitä, että etusivulta tulisi päästä mahdollisimman vähillä klikkauksilla muille tärkeille sivuille. Kun Googlen hakurobotit tutkivat sivuja ne huomaavat, että heti etusivulta linkitetään tietyille sivuille, jolloin ne pitävät niitä tärkeinä. Jos taas tärkeille sivuille pääsee vasta muutaman klikkauksen jälkeen, ei hakurobotit välttämättä löydä niitä, eikä ne tällöin voi nostaa niitä hakutuloksiinkaan.

Mitä suurempi verkkosivustosi on, sitä tärkeämpi sivuston rakenne on ottaa huomioon. Suurilla verkkosivuilla voidaan asiaa helpottaa linkityksillä.

Linkitykset

Hakukoneoptimoinnin yhteydessä puhutaan yleensä myös linkityksistä. Linkityksillä voidaan tarkoittaa sekä verkkosivuston sisäisiä, että ulkoisia linkityksiä. Sisäiset linkitykset tarkoittavat verkkosivuston sisällä ohjaavia linkkejä. Esim. etusivulta voidaan ohjata linkillä palvelusivulle, josta ohjataan eri palveluihin. Nämä ovat sisäisiä linkityksiä ja niitä voidaan hyödyntää sivustorakennetta miettiessä. 

Hakurobotit eivät löydä liian syvällä olevia sivuja. Kun sivustolla tehdään sisäisiä linkityksiä, hakurobotit pystytään ohjaamaan jo aikaisessa vaiheessa halutuille sivuille, jolloin ne ymmärtävät sivun olevan tärkeä. Sivustolla kannattaa ehdottomasti hyödyntää sisäisiä linkityksiä, sillä ne helpottavat hakurobottien ymmärrystä sivuston sisällöstä, sekä helpottavat lukijan navigointia sivulla.

Ulkoiset linkitykset puolestaan tarkoittavat toisilla verkkosivustoilla olevia linkityksiä, jotka ohjaavat omalle sivustolle. Kun jokin toinen luotettava taho linkittää verkkosivustoltaan sinun sivustolle, se kertoo Googlelle siitä, että sivustosi on myös luotettava. Hakukoneet pitävät ulkoisia linkkejä suuressa arvossa, sillä ne ovat merkki siitä, että myös muut kokevat sivustosi hyödyllisenä. 

Kaikki linkit eivät ole kuitenkaan saman arvoisia, vaan tunnetuilta ja luotetuilta sivuilta tulevat linkitykset ovat arvokkaampia kuin sellaisilta sivustoilta, jotka on tehty pelkästään ulkoisia linkityksiä varten.

Miksi ulkoistaa hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointia voi tehdä itsekin, jos on aikaa perehtyä syvällisesti aiheeseen, opiskelee sitä ja tietää mitä tekee. Tämä voi säästää jonkin verran rahaa, mutta aikaa se ottaa. Hakukoneoptimointia pitää tehdä jatkuvasti, jolloin kannattaa pohtia tarkkaan onko yritykselläsi resursseja käyttää säännöllisesti siihen aikaa? Mikäli tässä vaiheessa pohdit onko hakukoneoptimoinnin ulkoistamisessa järkeä, niin luepas seuraava lista:

Asiantuntemus

Hakukoneoptimointi on moniulotteista tekemistä ja vaatii myös ymmärrystä hakukoneiden algoritmeistä, avainsanojen tutkimisesta, teknisestä hakukoneoptimoinnista ja sisällön optimoinnista. Meiltä Sitekickiltä löytyy asiantuntemusta edellä mainituista asioista, joten osaamme selvittää ja tehdä suunnitelman miten yrityksesi hakukoneoptimointia kannattaa lähteä edistämään. 

Me keskitymme omaan asiantuntijuuteemme, jotta sinä voit keskittyä omaasi.

Ajansäästö

Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, joka vaatii säännöllistä seurantaa ja toimenpiteitä. Kun ulkoistat hakukoneoptimoinnin meille, sinun ei tarvitse murehtia jatkuvasta sisällön päivittämisestä, sijoitusten seuraamisesta ja hakukonealgoritmien päivityksistä. Voit käyttää aikasi muihin työtehtäviin, kun me käytämme aikaamme sivustosi hakukoneoptimointiin.

Paremmat sijoitukset hakutuloksissa

Ammattimainen digitoimisto pystyy tunnistamaan kehityskohteet sivustollasi ja tekemään tarvittavia muutoksia, jotta yrityksen näkyvyys hakukonetuloksissa paranee. Otamme huomioon kokonaisvaltaisesti hakukoneoptimoinnin kaikki osa-alueet, jolloin sivustosi potentiaalisuus Googlen silmissä kasvaa. 

Vaikka hakukoneoptimointi on pitkäjänteistä työtä, se ei tarkoita sitä, etteikö tuloksia voisi saada nopeastikin. Ulkoistamalla hakukoneoptimoinnin meille saat tehokkaan hakukoneoptimoinnin toteutuksen, millä päästään nopeampiin ja kestävämpiin tuloksiin.

Kilpailu on kovaa

Monet alasi toimijat luultavasti käyttävät jo ulkoista apua hakukoneoptimointiin ja keräävät suurimman osan hakutuloksien kautta tulevista asiakkaista. Kun yrityksesi ulkoistaa hakukoneoptimoinnin on sillä paremmat mahdollisuudet kilpailla noista kävijöistä.

On myös yrityksiä, jotka eivät vielä tee hakukoneoptimointia, jolloin myös heidän joukostaan on helppo erottautua edukseen panostamalla ammattimaiseen hakukoneoptimointiin.

Työkalut

Hakukoneoptimoinnissa voi hyödyntää erilaisia työkaluja ja järjestelmiä, jotka antavat hyödyllistä dataa hakukoneoptimoinnista. Datan avulla nähdään verkkosivustosi sijoittuminen erilaisilla avainsanoilla, mikä hakukoneoptimointisi tilanne on verrattuna kilpailijoihin ja minkälaiset avainsanat houkuttelevat eniten kävijöitä. Ulkoistaessa hakukoneoptimoinnin meille, saat ammattilaisten lisäksi näiden työkalujen hyödyn käyttöön, jolloin sinun ei tarvitse itse opetella ja maksaa niistä työkaluista.

Yhteenveto

Kun potentiaaliset asiakkaasi hakevat tietoa, on yrityksesi tärkeää olla silloin löydettävissä helposti. Jos yrityksesi ei ole hakukoneissa näkyvillä, voit menettää asiakkaasi sellaisille kilpailijoille, jotka tekevät hakukoneoptimointia tehokkaasti. Tästä syystä hakukoneoptimointi kannattaa sisällyttää tärkeäksi osaksi yrityksen markkinointistrategiaa. 

Kuulostaako hakukoneoptimointi sellaiselta mihin haluaisit panostaa, mutta aika ja mielenkiinto ei riitä sen opetteluun? Me otamme huomioon yrityksesi tarpeet ja räätälöimme hakukoneoptimointistrategian yrityksesi ja toimialan mukaisesti, teemme toimenpiteitä hakukonenäkyvyyden parantamiseksi ja käymme niitä yhdessä kanssasi läpi. Kiinnostaako kuulla lisää miten voisimme auttaa juuri sinun yritystäsi?

Ota yhteyttä ja katsotaan yhdessä, miten lähteä edistämään hakukoneoptimointiasi!

Jaa artikkeli somessa

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.