Hakukoneoptimointi Tampere

Sitekick on tamperelainen digitoimisto, joka palvelee paikallisia yrityksiä tekemällä tuloksellista digimarkkinointia. Erikoisalaamme digitoimistona ovat erityisesti yrityksen nettisivujen kävijämäärien kasvattaminen sekä tuotteiden ja palveluiden myynnin tehostaminen verkossa hakukoneoptimoinnin avulla.

Referenssit

Hakukoneoptimointia tamperelaisille yrityksille

Olemme työskennelleet mm. seuraavien Tampereen alueella toimivien yritysten kanssa parantaen niiden Google-näkyvyyttä tuloksekkaasti hakukoneoptimoinnilla:

Plugit Finland

Olemme toteuttaneet hakukoneoptimointia Plugitille aktiivisesti marraskuusta 2021 alkaen ja yhteistyö jatkuu edelleen. Hakukoneoptimoinnin myötä Plugit on vahvistanut asemaansa sähköautojen latausratkaisujen markkinajohtajana sekä valituilla avainsanoilla moninkertaistanut näkyvyyttään hakukoneissa.

Haltu

Olemme toteuttaneet Haltulle hakukoneoptimointia parantaaksemme heidän näkyvyyttä ohjelmistokehitykseen ja sen ala-aiheisiin liittyviissä Google-hauissa. Palveluun on sisältynyt sekä hakukoneoptimointiin vaikuttavia teknisiä toimenpiteitä että hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa. Palvelun myötä Haltu on päässyt TOP3-sijoille useilla halutuilla avainsanoilla vaikka lähtötilanteessa heidän näkyvyys Googlessa alaan liittyvissä hauissa oli lähes olematon.

Campusta

Puolen vuoden hakukoneoptimoinnin aikana olemme saaneet tuotua Campustan näkyviin useilla heidän palvelutarjonnan kannalta olennaisilla avainsanoilla aina TOP3-sijoille asti. Tampereella ja Pirkanmaalla paikallisesti toimiminen on rajannut tavoitteita hakukoneista löytymiseen. Hakukoneoptimoinnin myötä Campustan sivuston liikenne Google-hakujen kautta heille olennaisilla avainsanoilla on kasvanut yli kymmenkertaisesti.

Miten etenemme hakukoneoptimoinnissa?

Toteutamme kattavat kartoitukset avainsanoille ja kilpailijoille, minkä mukaan määritämme tarvittavat toimenpiteet hakukoneoptimoinnissa.

Kuukausittaisessa hakukoneoptimoinnissa keskitymme senhetkiseen tilanteeseen nähden järkevimpiin toimenpiteisiin.

PROSESSI

Kartoituskeskustelu ja toimintaan tutustuminen

Aloitamme prosessin aina kartoituskeskustelulla. Kupposen äärellä käydään sitten keskustelua yrityksesi toiminnasta, tavoitteista sekä toiveista.

Keskusteluun kuuluu myös tärkeimpien kilpailijoiden määrittäminen, mikäli ne ovat ennestään tiedossa.

Hakusanakartoitus ja kilpailija-analyysi

Jotta hakukoneoptimointia voidaan tehdä tavoitteellisesti ja tehokkaasti ovat hakusanakartoitus sekä kilpailutilanteen ymmärtäminen tärkeää.

Kartoitusten pohjalta voimme muodostaa etenemissuunnitelman sekä kertoa tarkemmin minkälaisia tuloksia voit olettaa sivustollesi ajan saatossa.

Kuukausittaiset toimenpiteet

Kartoitusten pohjalta tehtyä etenemissuunnitelmaa lähdetään toteuttamaan ja tarkentamaan kuukausittaisella tasolla tehtävien toimenpiteiden ja Google-sijoitusten seurannan pohjalta.

Kuukausittaiset toimenpiteet vaihtelevat asiakaskohtaisesti.

Raportointi ja seuraavat toimenpiteet

Tärkeänä osana prosessia on kuukausittaiset tapaamiset, joissa käydään kuukauden aikana tehdyt toimenpiteet, havainnot ja saadut tulokset.

Näiden lisäksi käydään läpi seuraavassa kuussa tehtävät toimenpiteet.

Mitä hakukoneoptimointi on?

Hakukoneoptimointi on oleellinen toimenpide, kun tavoitellaan esimerkiksi lisämyyntiä ja lisää verkkosivukävijöitä Googlen kautta. Tavoitteellisella ja tehokkaalla hakukoneoptimoinnilla yrityksesi näkyy Googlen hakutuloksissa, kun potentiaaliset asiakkaasi etsivät tuotteita tai palveluita yleisesti tai Tampereen alueelta.

Käytännössä hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan erilaisia toimenpiteitä, joilla pyritään parantamaan sivuston hakukonenäkyvyyttä. Nämä erilaiset toimenpiteet voivat olla mm. verkkosivuston sisältöjen optimointia sekä erilaisia teknisiä toimenpiteitä.

Hakukoneoptimoinnilla pyritään parantamaan juuri sivuston orgaanista näkyvyyttä ja tuloksia Google-hauissa. Orgaanisilla tuloksilla tarkoitetaan sivuja, joita Google esittää ilman erillistä maksua. Näiden tulosten kärkeen voidaan päästä hakukoneoptimoinnin avulla.

Hakukoneoptimoinnilla saavutetut tulokset kantavat hedelmää usein vielä pitkään. Siinä missä mainonnassa maksat jokaisesta sivustovierailusta, hakukoneoptimoidut sivut voivat tuoda kävijöitä vielä kuukausien tai jopa vuosien päästä.

Mitä hyötyä hakukoneoptimoinnista on?

Usein ajatellaan hakukoneoptimoinnin tuovan vain lisää kävijöitä verkkosivuille. Se on kyllä yksi sen hyödyistä, mutta hakukoneoptimoinnilla voidaan tavoitella myös muita hyötyjä ja vaikutuksia.

Hakukoneoptimoinnissa säännöllinen optimointi on avainasemassa. Säännöllisesti tehty hakukoneoptimointi tuottaa monia pitkäaikaisia hyötyjä, kuten:

  • Laadukkaan verkkosivuliikenteen kasvattaminen
    Kun sivustosi hakukoneoptimoidaan niille avainsanoille, joita potentiaaliset asiakkaasi hakevat, saadaan heitä ohjattua sivustollesi yhä enemmän ja enemmän. Sivustollesi tuleva liikenne on siis valmiiksi jo kiinnostunutta tuotteistasi ja palveluistasi.
  • Liidinhankinta
    Kun verkkosivustosi kävijät ovat palveluistasi tai tuotteistasi kiinnostuneita, on kävijöiden konvertoituminen potentiaalisiksi asiakkaiksi todennäköisempää. Näitä kävijöitä voidaan ohjata kohti yhteydenottoa, jolloin hyvin hakukoneoptimoidut sivut auttavat kuin itsestään myös liidinhankinnassa.
  • Sijoitusten parantaminen Googlessa
    Hyvin harva siirtyy Googlessa ensimmäistä hakutulossivua pidemmälle. Hakukoneoptimoinnilla tuodaan verkkosivustoa mahdollisimman monella eri avainsanalla Googlen ensimmäiselle sivulle.
  • Bränditunnettuuden lisääminen
    Kun yrityksesi sijoittuminen hakukoneissa paranee ja sivusto alkaa näkymään erilaisilla toimialaan liittyvillä hakusanoilla, alkavat käyttäjät tunnistamaan yrityksesi liittyvän tiettyyn toimialaan. Käyttäjät muistavat jatkossa helpommin brändisi nimen ja tunnistavat yrityksesi muiden hakutulosten joukosta.
  • Hinta-hyöty-suhde
    Säännöllisesti tehdyn hakukoneoptimoinnin hyödyt vain kasvavat ajan saatossa. Sivuston laatu kasvaa tasaisesti ja saavuttaa vahvan aseman Googlen silmissä, jonka myötä sivustolle voidaan houkutella yhä enemmän kävijöitä. Näistä kävijöistä ei makseta enää erikseen, kuten maksetussa mainonnassa, joka tekee hakukoneoptimoinnista kustannustehokasta markkinointia.

Nämä kaikki edesauttavat myynnin lisäämistä ja auttavat liiketoiminnan kehittämisessä. Olemme käsitelleet hakukoneoptimoinnin hyötyjä tarkemmin artikkelissamme Mitä on hakukoneoptimointi?

Yhä useammin Googlesta haetaan pitkillä hakutermeillä, jolloin asiakkaat saattavat etsiä esim. paikallisia toimijoita. Meidän tapauksessa haku saattaisi olla “hakukoneoptimointi tampere”.

Paikalliseen hakukoneoptimointiin panostaminen edesauttaa yritystäsi löytymään hakutuloksista silloin, kun hakua tehdään paikallisesti. Paikallinen hakukoneoptimointi sopii erityisesti silloin, kun yrityksellä on fyysinen sijainti, johon toivotaan asiakkaiden tulevan.

Onko sinulla tai yrityksesi markkinointitiimillä jokin seuraavista tilanteista:

  • Yrityksenne palvelee usealla eri paikkakunnalla ja haluatte parantaa näkyvyyttänne Tampereen alueella
  • Sijaitseeko liikkeesi Tampereella ja haluat saavuttaa enemmän paikallisia asiakkaita
  • Haluaako yrityksesi paikallisen toimijan hakukoneoptimoinnin kumppaniksi
  • Näkyvätkö kilpailijasi Googlessa korkeammalla kuin sinä?

Ota näissä tapauksissa yhteyttä meihin!

Anna meidän huolehtia sivustosi sijoittumisesta Googlessa

Haluatko nousta Googlen sijoituksissa korkealle?

Varaa aika hakukoneoptimoinnin kartoituskeskusteluun

Case studyt

Tutustu asiakkaidemme hakukoneoptimoinnilla saamiin hyötyihin

Tamperelainen hakukoneoptimoinnin ammattilainen palveluksessasi

Moro! Kiiinnostako teidän yrityksen kasvattaminen tai ylipäätään löytyminen Googlen kautta? Me voidaan teitä näissä auttaa. Ota rohkeasti yhteyttä alla olevilla yhteystiedoilla tai siirry painikkeen kautta täyttämään yhteydenottolomake:

info@sitekick.fi
+358 45 1339420
Kauppakatu 15, Tampere